Fins i tot, ja hem fet la primera sessió de tutoria on hem fet el calendari d'activitats per tot el curs, i sobretot, hem intercanviat opinions i impressions. Pareix que el curs comença bé... la majoria d'alumnes han mostrat una actitud positiva i expectant davant la nova fase de desenvolupament del projecte. A la fi pareix que hi ha un acord més o menys majoritari sobre la necessitat de viure experiències amb les TIC com alumnes per ser capaços d'aplicar-les més tard com a mestres. Els avenços de la societat en la qual vivim demanen que l'educació doni una resposta. No ens podem quedar al marge d'aquesta revolució social i no podem deixar passar l'oportunitat de ser els protagonistes del canvi en l'educació. I pareix que tot@s hi estam d'acord.
Seguint la guia de l’alumne que plantejava un calendari d’implentació de l’experiència, proposam vàries activitats vinculades a tres assignatures semestrals i la tutoria de carrera. En les dues assignatures del primer semestre, el principal objectiu és aprofundir en la reflexió sobre el propi procés d'aprenentatge, deixant evidències de que s'ha après en relació a la competència artístíca i la capacitat per atendre i integrar la diversitat de l'alumnat a l'aula. És a dir, bàsicament, ens plantejam aprofudir en l'eina de l'e-portafoli com a eina per a la reflexió i per a la col.lecció d'evidències que mostren les competències assolides.
En el segon semestre, l'activitat lligada al projecte no serà tant de reflexió personal com d'ampliació de les eines del PLE de l'alumne. Lligam de nou el projecte, a una assigntura de caire artístic on els alumnes han de desenvolupar la seva competència creativa. L'objectiu serà completar aquest procés de creativitat a través d'eines de la Web 2.0.
A més a més, també hem plantejat una activitat optativa per fer de nou, durant tot el curs fins a l'1 d'agost. Es tracta d'una activitat per introduir-nos, encara que sigui d'una manera molt inicial, al mobile learning, sense dubte el futur de l'aprenentatge. Els aparells mòbils poden ser un bon aliat per ajudar a desenvolupar la mirada pedagògica, la capacitat de veure en la vida diària situacions ordinàries que poden ser d'utilitat per portar a l'aula i treballar amb els alumnes. Si tots tenim un mòbil a prop amb què poder fer fotos o vídeos i l'usam per a la vida personal, per què no explotar les seves possibilitats per a l'educació? Es tracta que els alumnes en la seva vida diària captin una imatge amb foto o vídeo a partir de la qual puguin desenvolupar una petita activitat contextualizada i significativa amb els seus futurs alumnes.
Finalment, no vull oblidar en aquest primer post donar la benvinguda a les dos noves alumnes del grup, na Síliva i na Núria, ni acomiadar les tres alumnes que han deixat la Seu, na Iratxe, n'Alba i n'Ana. Per cert, que na Iratxe i n'Alba ja han demostrat que el seu e-portafoli és una eina més seva perquè ja han fet els seus primers posts des de què s'han mudat. A totes, molta sort en aquesta nova etapa.
Per suposat, molta sort a tots en aquest nou curs... que tot us vagi tant bé com tots els que us estimam us desitjam. I també, ànims per portar aquest projecte endavant ... que ens ha d'ajudar a aprendre i ensenyar millor que mai.
Salut per tothom! i seguim...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada