Avui he tengut una petita alegrieta... o més bé, una gran alegria. Hi ha senyals que l'actitud digital del grup està avançant. És el que esperava havia de passar però a vegades, la duresa de les actituds i dels comentaris fa dubtar que el canvi hagi de succeir i fa de l'espera un temps d'inquietud i incertesa on els dubtes m'invaeixen i em fan questionar un procés que he intentat fos progressiu, lent i respectuós amb els ritmes, però tanmateix, irreversible i imparable.
Idò avui un grupet d'alumnes s'ha decidit a entrar de ple en el projecte i a iniciar definitivament el seus portafolis electrònics i a comemnçar a recollir les evidències del seu aprenentatge com a docents. Comentaven la necessitat d'utilitzar aquestes eines que usam per aprendre en la seva futura docència, que l'escola no es pot mantenir al marge d'aquest canvi social. També comentaven que els permet compartir i veure els aprenentatges de la resta d'alumnes de la classe així com mostraven una certa il.lusió per publicar en els seus portafolis aquell recurs que havien descobert i amb el qual s'hi havien sentit identificades.
I per tot això, m'ha paregut que un any després del començament de projecte, hem fet una passa endavant que teníem per fer, que tot el grup per complet, sense deixar ningún endarrera, tengui l'actitud favorable per iniciar-se en una nova manera d'aprendre i ensenyar que a la fi, acabi transformant definitivament les nostres escoles.
I de nou, per tot això, he considerat que aquesta petita passa era digna d'una nova entrada en aquest bloc on intent recollir el procés des d'un punt de vista més emocional i personal, on em permet comentar impressions i sentiments un poc parel.lament al seguiment més sistemàtic i objectiu que intent fer del projecte en el marc de la meva formació formal.
Idò avui un grupet d'alumnes s'ha decidit a entrar de ple en el projecte i a iniciar definitivament el seus portafolis electrònics i a comemnçar a recollir les evidències del seu aprenentatge com a docents. Comentaven la necessitat d'utilitzar aquestes eines que usam per aprendre en la seva futura docència, que l'escola no es pot mantenir al marge d'aquest canvi social. També comentaven que els permet compartir i veure els aprenentatges de la resta d'alumnes de la classe així com mostraven una certa il.lusió per publicar en els seus portafolis aquell recurs que havien descobert i amb el qual s'hi havien sentit identificades.
I per tot això, m'ha paregut que un any després del començament de projecte, hem fet una passa endavant que teníem per fer, que tot el grup per complet, sense deixar ningún endarrera, tengui l'actitud favorable per iniciar-se en una nova manera d'aprendre i ensenyar que a la fi, acabi transformant definitivament les nostres escoles.
I de nou, per tot això, he considerat que aquesta petita passa era digna d'una nova entrada en aquest bloc on intent recollir el procés des d'un punt de vista més emocional i personal, on em permet comentar impressions i sentiments un poc parel.lament al seguiment més sistemàtic i objectiu que intent fer del projecte en el marc de la meva formació formal.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada