Avui que estam a darrer de mes vull fer una breu referència a l’anàlisi que he fet de l’experiència d’aquest primer any del projecte. La veritat que més o menys, he aconseguit els objectius que m’havia marcat de fer el buidatge d’enquestes d’alumnes, fer recompte de la seva activitat i en conseqüència, poder fer una primera valoració sobre les dades objectives que tenim.
En definitiva, i com fa temps que veia, d’aquest primer any puc estar moderadament satisfeta, no hem arribat tant lluny com un voldria però al menys, hem partit i el camí
Com em va dir el profesor de
En l’informe que he realitzat he comentat els següents punts positius, que ara enumer aquí breument:
- els alumnes han començat amb molt poques excepcions, els primers blocs del seu e-portafoli. La majoria tenen l’esquelet construït tot i que encara, de moment, només es pot considerar això, un esquelet en el qual encara falta molt per profunditzar.
- Els alumnes han començat a ampliar les eines digitals del seu PLE
- Alguns alumnes valoren ja especialment el poder de les TIC per aprendre
- Alguns alumnes, pocs, han fet més dels mínims que es demanava en el projecte i han demostrat una poderosa motivació intrínseca sense dubte, molt important per canviar l’actitud i començar a aprendre d’una altra manera.
Desafortunadament, no tot ha estat positiu i de la part més negativa del projecte podem destacar el següent:
- els avenços aconseguits no són generalitzables a tot el grup. El seguiment de la tasca ha estat molt irregular i no tots els alumnes han treballat el portafoli electrònic de manera constant en els dos semestres del curs.
- De la mateixa manera, el nivell d’aprofundiment tampoc ha estat el desitjat. Totes les tasques realitzades s’han assolit a nivell inicial i pocs alumnes han aprofundit per seguir aprenent només pel gust d’aprendre.
- Hi ha alumnes, que fins i tot essent de la generació digital, han afirmat rotundament no haver gaudit de construir un espai virtual propi.
Precisament, a partir d’aquest darrer punt, el projecte pretén indagar en el concepte del nadiu digital i si es pot generalitzar el concepte a tota la població en aquesta edat només pel senzill fet de ser-ho. De moment, els indicisi ens porten a dubtar de la validesa d’aquesta generalització.
A més, durant el curs, el projecte ha anat agafant forma i així com hi hem anat profunditzant, hem apreciat que l’abast de l’experiència va més enllà de la realització d’un portafoli electrònic, i pretenem a més, l’ampliació del PLE de l’alumne cap a noves eines de
De fet, la finalitat del projecte és què els alumnes visquin una experiència d’aprenentatge amb les TIC integrades, de manera, que com a futurs mestres novells que molt aviat seran, tenguin exemples, precedents als que poder remetre’s a l’hora d’integrar-les en la seva docència.
Volem promoure així el perfil del professor en xarxa, segons el model d’Alec Couros (2006) com a perfil de docent compromes en la millora de l’educació. I per tant, per suposat, ja des de
Com es veu, aquest projecte és un projecte d’un grup d’aprenents, els alumnes i jo mateixa, i per això, després de tot el que hem après durant el curs, es pot observar com poc a poc, hem anat perfilant, entre tots, el projecte i el seu abast.
Esperem que el proper curs tirem endavant amb l’experiència, aprofunidm amb els aspectes positius i milloram els negatius.
Amb aquesta imatge de Wordle podem veure els conceptes més repetits a l’autoavaluació que han fet els alumnes. La veritat que ha quedat prou significativa perquè es veuen paraules relacionades amb la motivació i la satisfacció així com a la vegada, se'n veuen d'altres que donoten preocupació pel temps o les habilitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada