diumenge, 25 de setembre del 2011

Presentació de l'experiència

Avui faig aquesta entrada amb l'alegria renovada envers el projecte i amb un sentiment d'orgull per la feina feta que encara no havia tengut. I tot gràcies a la brillant exposició de les meves tres alumnes, participants en el projecte, M.C.V, C.R.G i N.T.M, al curs Entorns Virtuals a l'Educació, que he coordinat en el marc de la XII Universitat d'Estiu d'Eivissa i Formentera de la UIB a la Seu d'Eivissa.

Les quatre vàrem compartir una sessió del curs el dijous 22 de setembre, com es pot veure al sites que he creat per al curs.

Per aquesta sessió vàrem fer col.laborativament una presentació, i en la qual, cada una va afegir les diapositives amb les imatges i text que anaven a a il.lustrar la seva intervenció. Només la preparació de la presentació ja ha estat una activitat digna de menció: hem treballat en Google Docs, amb un document de presentacions i un de text on compartir comentaris, opinions, dubtes etc. I les alumnes han respost de la millor manera: compartint i ajudant-se, debatint i prenent acords. Crec que ha estat una autèntica activitat d'aprenentatge per totes elles i per mi ha estat un honor participar-hi i veure com unes alumnes excepcionals s'estan formant per ser també mestres excepcionals.




A l'hora de l'exposició, tant bé s'ho havien preparat, com es veu en les fotos del curs a Flickr, i tant clar tenen el missatge, que ho varen fer beníssim: una exposició brillant no només pel contingut sinó també per les habilitats comunicatives que totes tres varen mostrar. Na N.T.M va fer tota una exposició de principis en la seva argumentació a favor de la tecnologia educativa a l'escola. Na C.R.G va donar mostra d'una gran professionalitat en exposar les dificultats que s'han de vèncer, i que ella ha vençut, en la integració de la tecnologia a l'educació. I na M.C.V va mostrar eines però sobretot, va mostrar-se pionera en la seva demostració de l'ús que ella ja ha fet de la tecnologia mòbil i les reflexions entorn a les possibilitats que té a l'educació.

Jo no podia estar més orgullosa, i em vaig adonar que el la imatge del got mig ple o mig buit, segons com es miri, que havia usat per resumir el desenvolupament del projecte en el seu primer any, en la defensa del TFM, era tal vegada, injusta i poc adient. Aquestes alumnes han mostrat tal coneixement i tal actitud que només per elles, fins i tot encara que fossin les úniques del grup, i afortunadament, hi ha altres alumnes que també estan fent bona feina, ja es mereixien un got ben ple, desbordant.

A l'hora del torn obert de paraula als assistents, vàrem tenir algunes intervencions que em varen confirmar la bona feina que les alumnes acababen de fer. Una assistent, mestre recent diplomada a la Seu, va manifestar el seu desig d'haver tengut l'oportunitat de participar en una formació global com aquesta durant la seva estada a la Universitat. Una mestra en actiu va declarar la il.lusió per tornar a estudiar a la Universitat que aquesta experiència li causava. I una altra mestra en actiu, directora i coordinadora TIC en el seu centre, ens va felicitar a totes, a les alumnes per la seva presentació i els seus coneixement, i a mi, per la iniciativa de l'experiència.

Estic molt contenta a més, d'haver tirat endavant aquesta proposta per a què unes representants del grups, fessin aquesta exposició. Ha estat una manera de reafirmar-nos com a grup i en el projecte, amb el reconeixement que els iguals ens han otorgat durant el curs. Va ser na Carem Pinya qui em va suggerir aquesta iniciativa perquè ho valora com a molt motivador per a l'alumnat que presenta donat el reconeixement que es dóna a la seva feina. I quin bon consell em va donar i quina bona idea seguir-lo.

Ara, segurament, haurem de presentar també el projecte al nou alumnat que comença els estudis de GEDI però això ja ho comentaré en un altre post més endavant quan ho hàgim fet.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada